Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
01.05.2012 07:00 - Шуменско плато & Шуменска крепост
Автор: alexs Категория: Туризъм   
Прочетен: 38563 Коментари: 41 Гласове:
48


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
 

image

 На края на град Шумен бронзова статуя на мечка а отляво е пивоварният завод "Щуменско пиво"
 Оттук запчва и местноста  “Кьошковете”  и водят началото си много туристически маршрути.



image




image

 Местноста Кьошкове


image

   Шуменското плато е изградено от варовици, пясъчници и мергели, което е позволило да се получат причудливи форми на повърхността и под нея. В района на парка има около близо 60 пещери. Най-голяма е пещерата “Бисерна” – двуетажна, с дължина около 2,6 км. През Средновековието някои пещери са превърнати в скални килии, и църкви .

Растителният свят е представен отоколо 550 вида растения. Около 90 % от територията на парка са заети от гори и храсти. Най-распространени са келявият габър, букът, дъбът, габърът, церът, липата, планинският ясен и други. Характерни за парка са някои скални и степни видове растения.

Животинския свят е представен от 109 вида висши животни. От тях 28 вида са бозайници, 61 вида – птици, 14 вида – влечуги и 6 вида земноводни.

Сред интересните обекти в парка, които заслужават внимание са археологическия резерват “Стария град”, мемориалният комплекс “Създатели на българската държава” и резерват “Букака”.

Шуменската крепост (или “Стария град”) е най-значимият исторически и археологически обект на платото








image




image



image



image



image



image




image



image


image




Шуменско плато - Пролет "Снимките са от март, април и май. Чудесно е да виждаш как природата се събужда, как разцъфват цветята. А те са толкова красиви! Малко хора знаят, че на Шуменско плато има орхидеи."


image




image
 
Шуменската крепост, се намира в парка “Шуменско плато”, на около 3 км западно от града. Останките се забелязват отдалече, а от нея като на длан се вижда почти целия гр. Шумен.
Първите жилища тук са били от тракийско време от 1200г пр. н. е.. От І век от н.е. вече са запазени останки от римския период, от тогава има каменни жилища, една стена, която е характерна за римляните във формата на латинската буква U.
Тук може да се види ранновизантийска баня с подово отопление и множество християнски църкви. Последният културен пласт на Шуменската крепост е от първото и второто българско царство.
Предполага се , че името на Шумен се е появило през този период. Има различни версии, че е произлязло от името на цар Симеон, Симеонис, Шимеонис. Има и други версии, че е произлязло от шума - гориста местност.
През 1388 г., по време на похода на великия везир Али паша срещу североизточна България, тя е превзета от османските войски.
Краят на крепостта настъпил през 1444 година. По време на последния кръстоносен поход тя била превзета от войските на полския крал Владислав III Ягело след тридневна обсада и ожесточена съпротива от страна на турския гарнизон. Това довело до нейното опожаряване и разрушаване, след което била изоставена завинаги.
Крепостта е реставрирана. В оригиналният си вид се издигат източната и южната стена на крепостта, до автентичните 15 метра е възстановена крепостната кула.
Един от 100 национални туристически обекта.



image



image



image




image





image




 За паметника 1300г. Българска Държава И за град Шумен  Шумен - снимки


А. С.



 ПП
  На 28  април 2012 в района на платото се случи инцидент вековно дърво се пречупи и загина дете
   http://bnt.bg/bg/news/view/75052/padnalo_dyrvo_ubi_dete_v_shumen
 
     Съболезнование на близките !
   

image

 Пречупеното дърво
















Гласувай:
48



1. panazea - Снимките са ти чудесни ! Исках да напиша радостен коментар ,
01.05.2012 10:08
но музиката и вестта ме натъжиха . Още едно ангелче е на небето !
Светла му памет !
цитирай
2. alexs - но музиката и вестта ме натъжиха. ...
01.05.2012 10:19
panazea написа:
но музиката и вестта ме натъжиха . Още едно ангелче е на небето !
Светла му памет !

Светла му памет !
Поздрави Пан ! Днес е хубав ден само за разходки сред природата !
цитирай
3. mitkaloto - Чудесни снимки!Благодаря за бе...
01.05.2012 10:24
Чудесни снимки!Благодаря за безплатната разходка!Поздрави!
цитирай
4. tota - Здравей Алекс!
01.05.2012 10:33
Отново интересен материал ни поднасяш за град Шумен и забележителностите му. Долових духа на този град чрез твоите странички, които си му посветил.

Жалко за инцидента и отнетия по нелепа случайност живот на детето.

цитирай
5. alexs - Чудесни снимки!Благодаря за бе...
01.05.2012 10:33
mitkaloto написа:
Чудесни снимки!Благодаря за безплатната разходка!Поздрави!

Благодаря за коментара!.. снимките ги правих есента а през пролетта е още по красиво!
цитирай
6. mariniki - минах оттук с удоволствие...
01.05.2012 11:52
и тази топла и нежна есенна красота...
прекрасно...
цитирай
7. alexs - Отново интересен материал ни по...
01.05.2012 12:38
tota написа:
Отново интересен материал ни поднасяш за град Шумен и забележителностите му. Долових духа на този град чрез твоите странички, които си му посветил.
Жалко за инцидента и отнетия по нелепа случайност живот на детето.

Да много нелепа случайност не знам дали е можело да се направи нещо за да се преотврати! В природен парк няма как да се прави превантивна сеч.... а и казват че това дърво не е имало външни белези че ще се пречупи !Кой е очаквал това но когата ходим в гората не трябва да стоим до видимо опасни дървета ! Кмета на Шумен каза че няма виновни ! .... не знам поне в населени места не трябва да се случват такива неща!
От тук започва българската държава ..в близост са старите столици Плиска Преслав Мадарският конник.
цитирай
8. alexs - и тази топла и нежна есенна красота. ...
01.05.2012 12:52
mariniki написа:
и тази топла и нежна есенна красота...
прекрасно...

Благодаря!
В този клип е показана еснната красота на платото
http://vbox7.com/play:d321d99a&al=2&vid=8054127
цитирай
9. lubara - Поздрави, alexs!
01.05.2012 13:02
Само съм бил в подножието му, ето идея за разходка!
цитирай
10. sparotok - благодаря ти!
01.05.2012 13:20
Благодаря ти за интересния постинг! Често попадам на снимки показващи старото ни величие, но всеки път се изненадвам от нещо ново...

Жалко е само, че сега има и една помрачаваща настроението новина - тази за загиналото детенце. Бог да го прости!
цитирай
11. alexs - Само съм бил в подножието му, ето ...
01.05.2012 13:37
lubara написа:
Само съм бил в подножието му, ето идея за разходка!

Да но първо в Котел! :) Поздрави!
цитирай
12. alexs - Пещерата "Зандана" е на ...
01.05.2012 13:43
Пещерата "Зандана" е на един от клиповете
Пещерата се намира на 1kм западно от гр.Шумен в парк "Кьошковете" на североизточния склон на Шуменското плато.
Първо сериозно изследване се извършва през 1968г от шуменски и софийски спелеолози. Тогава са картирани 1,440м. През 1971г К.Димчев и Сн.Станчева откриват продължение срещу течението на реката и пещерата става 1,800м. Във връзка с благоустрояването А.Спасов през 1979-1980г прави детайлна инструментална снимка до съвременната дължина на обекта.
От 1976 до 1985 пещерата е благоустроена, но не е открита за посещения. Защитена като част от природен парк "Шуменско плато”.
Пещерният клуб при "Мадарски конник" продължава проучванията и през 2003 г. открива нови галерии, при което дължината на пещерата “нараства” дo 2716м. Водоизточникът е каптиран за водоснабдяване на Шумен през 1987г.
Пещерата в момента е затворена заради каптажа за питейна вода за град Шумен. Подготвя се повторно отваряне на туристическата част без реката.
цитирай
13. alexs - Благодаря ти за интересния пост...
01.05.2012 13:46
sparotok написа:
Благодаря ти за интересния постинг! Често попадам на снимки показващи старото ни величие, но всеки път се изненадвам от нещо ново...

Жалко е само, че сега има и една помрачаваща настроението новина - тази за загиналото детенце. Бог да го прости!

Жалко за нелепия инцидент ! Да на крепоста и изобщо в района на Шумен може да се види величието на нашата история!
цитирай
14. tili - Усетих онзи
01.05.2012 13:48
опияняващ аромат на влажна пътечка в букова гора.
Чудесни снимки и пост като цяло!
Благодаря, Алекс:)
цитирай
15. toninabog - Поздрави!
01.05.2012 17:08
Чудесен постинг!
цитирай
16. gocho52 - Прекрасни места!
01.05.2012 17:29
Шшшшшуменско...
цитирай
17. megg - Благодаря ти за разходката, Алекс!
01.05.2012 20:28
Чува се как шепнат листата, как разказва миналото, как се пробужда природата ...
Красиво е.

И - тъжно за нелепия край на един много кратък човешки път...
цитирай
18. comfy - Чудесно!
01.05.2012 21:07
... Ех, колко спомени отключи с този постинг... Благодаря ти!!!

Щастлив месец май!

к.к.
цитирай
19. alexs - опияняващ аромат на влажна пътечка ...
01.05.2012 21:46
tili написа:
опияняващ аромат на влажна пътечка в букова гора.
Чудесни снимки и пост като цяло!
Благодаря, Алекс:)

Сякаш си била там Тили ! Поздрави!
цитирай
20. alexs - Чудесен постинг! Благодаря Т...
01.05.2012 21:53
toninabog написа:
Чудесен постинг!

Благодаря Тони! Поздрави!
цитирай
21. alexs - Прекрасни места! Шшшшшумен...
01.05.2012 22:02
Прекрасни места!
gocho52 написа:
Шшшшшуменско...

А пък казват, че Варна била пристанище на Шумен ! Поздрави!
цитирай
22. alexs - Чува се как шепнат листата, как р...
01.05.2012 22:08
megg написа:
Чува се как шепнат листата, как разказва миналото, как се пробужда природата ...
Красиво е.
И - тъжно за нелепия край на един много кратък човешки път...

Този шепот на листата какво ли ни разказва! Поздрави megg!
цитирай
23. ckarlet - Поздрави за хубавата разходка, ...
01.05.2012 22:47
Поздрави за хубавата разходка, Алекс! Виждам, че и ти не си скучал през почивните дни. В близките няколко дни ще се опитам и аз да покажа и разкажа къде бях и как си прекарахме:)
Хубава вечер!
цитирай
24. ketcakuatl - ОХ
01.05.2012 23:17
Навя ми голяма носталгия мамка му. Всичко ми е толкова мило и познато, не мога да пиша повече
цитирай
25. varg1 - Последните
02.05.2012 15:58
два клипа аз съм ги правил.
цитирай
26. pitagorid - Изпревари ме!
02.05.2012 20:59
На 28 и 29 април бяхме на екскурзия точно на тези места. Посетихме Шуменската крепост и Паметника на Създателите на Българската държава. После бяхме в Плиска и Голямата базилика. После на Мадарския конник и накрая пребродихме и Велики Преслав. Направих много снимки и видео клипове с намерение да направя няколко постинга за старите български столици. Но!! Ах ти!! Изпревари ме с няколко дни. Но няма значение. И аз ще напиша, но нека се мине малко време.
Иначе всичко си е точно. Браво за постинга.
С приятелски поздрави
цитирай
27. alexs - Поздрави за хубавата разходка, ...
02.05.2012 22:09
ckarlet написа:
Поздрави за хубавата разходка, Алекс! Виждам, че и ти не си скучал през почивните дни. В близките няколко дни ще се опитам и аз да покажа и разкажа къде бях и как си прекарахме:)
Хубава вечер!

Очаквам с нетърпение да видя къде си била и как сте прекарали! Поздрави и хубава вечер!
цитирай
28. alexs - Навя ми голяма носталгия мамка му. ...
02.05.2012 22:16
ketcakuatl написа:
Навя ми голяма носталгия мамка му. Всичко ми е толкова мило и познато, не мога да пиша повече

Благодаря за коментара!.... и на мен ми навяват носталгия тези места преди много години редовно си правех разходки по това плато, но сега съм на морска вълна!
цитирай
29. alexs - Последните два клипа аз съм ги ...
02.05.2012 22:18
Последните
varg1 написа:
два клипа аз съм ги правил.

Хубави клипове си направил харесах ги и ги включих в постинга! Благодаря ! Поздрави на шуменци!
цитирай
30. alexs - На 28 и 29 април бяхме на екскурзия ...
02.05.2012 22:25
pitagorid написа:
На 28 и 29 април бяхме на екскурзия точно на тези места. Посетихме Шуменската крепост и Паметника на Създателите на Българската държава. После бяхме в Плиска и Голямата базилика. После на Мадарския конник и накрая пребродихме и Велики Преслав. Направих много снимки и видео клипове с намерение да направя няколко постинга за старите български столици. Но!! Ах ти!! Изпревари ме с няколко дни. Но няма значение. И аз ще напиша, но нека се мине малко време.
Иначе всичко си е точно. Браво за постинга.
С приятелски поздрави

Благодаря за коментара! Всъщност има да пишеш за толкова неща за старите столици Аз не съм правил снимки в Преслав и Плиска но в Търново съм правил!
Много ми хареса твоя постинг за тотото а също и за календара! Хубава вечер!
цитирай
31. scarlety - Чудесни
03.05.2012 18:53
снимки и вълнуваща разходка! Научих и някои неща,които не знаех!
Поздрави!
цитирай
32. tsanynka - Поздравления за постинга!
03.05.2012 22:17
С тази чудесна разходка ме върна назад,към годините в Шуменския университет...
Благодаря ти!!!
:)
цитирай
33. monna1 - Привет, Алекс!
04.05.2012 11:22
Само веднъж съм била в Шумен и много ми хареса града,
има атмосфера и уют...
Постингът ти е прекрасен!
цитирай
34. alexs - снимки и вълнуваща разходка! На...
05.05.2012 10:06
scarlety написа:
снимки и вълнуваща разходка! Научих и някои неща,които не знаех!
Поздрави!

Много ми хареса твоята разходка с лодка по яз. Цонево често минавам оттам като пътувам за Шумен или Русе! И аз някой ден ще напиша за интерсни места от този най-източен край на Балкана! Поздрави!
цитирай
35. alexs - С тази чудесна разходка ме върна ...
05.05.2012 10:11
tsanynka написа:
С тази чудесна разходка ме върна назад,към годините в Шуменския университет...
Благодаря ти!!!
:)
Или ВПИ Шумен както го знаем!:)) Платото - Любимо място за разходки осбено през пролетта когато цъфнат кокичета минзухари!
цитирай
36. alexs - Само веднъж съм била в Шумен и много ...
05.05.2012 10:17
monna1 написа:
Само веднъж съм била в Шумен и много ми хареса града,
има атмосфера и уют...
Постингът ти е прекрасен!

Благодаря за коментара! Когато се пътува от Бургас за Шумен много красиви неща могат да се видят а за това някой път ще напиша! Поздрави!
цитирай
37. pol1t0 - :)
05.05.2012 13:07
Супер е!
цитирай
38. toninabog - Поздрави!
26.05.2012 12:17
Била съм в Шумен преди много години.И сега след като прочетох поста ти ,ми се иска отново да отида там...
цитирай
39. lubara - Поздрави, alexs!
29.05.2012 13:17
Не ми стигна времето за Шуменската крепост, за което малко съжалявам. Твоите постинги са направо енциклопедични с информацията си, благодаря ти!
цитирай
40. atil - Района около Каспичан-Шумен и п...
20.07.2012 09:42
Района около Каспичан-Шумен и прохода,р.Чая с Асеновата крепост са ми любимите места в България!
цитирай
41. myryam1960 - Благодаря Ви за този вълшебен пъ...
04.09.2015 09:29
Благодаря Ви за този вълшебен пътепис край Шумен!
Тук реалността придобива и зарежда задълго с дух на Българщина!
Да бъде! Дерзайте!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: alexs
Категория: Политика
Прочетен: 5040027
Постинги: 231
Коментари: 3462
Гласове: 13397
Спечели и ти от своя блог!
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930