2. Ужасяваща трагедия със снахата на поета Христо Фотев!
3. СОЗОПОЛ
4. Черноморски солници лечение с кал и луга
5. Япония земетресение цунами ядрена катастрофа
6. Професионални оплювачи
7. Изящните съкровища на траките
8. Баницата на Валерия
9. Разкрити далавери в тец Марица изток-2
10. Шменти Капели
11. Ракията - българско изобретение
12. Отновo за Стефан Гамизов
13. Кой ще е новия президент. ГЕРБ може да ме подкрепи за президент
14. Морското казино
15. Веселин Маринов
16. Бой в радиото
17. Как се манипулира общественото мнение?
18. КАК ЗОМБИ-ДЕМОКРАТИТЕ НАДМИНАХА КОМУНИСТИТЕ
Прочетен: 13106 Коментари: 16 Гласове:
Последна промяна: 09.05.2011 10:54
Отмина един светъл празник 6 май Гергьовден. Който празник е Ден на храбростта и Българската армия. Не беше подходящо време....
Да Господ и Нато ще пази България ..... а бедните данъкоплатци.. плащат
Източник:
http://www.pan.bg/view_article-6-4177-Iz-dnevnika-na-edin-voenen-ot-N-skoto-podelenie.html
Из дневника на един военен от Н-ското поделение
21 апр 2011 PAN.BG
Настоящият разказ не е коментар за състоянието на българската армия. В него се дават само фактите. Изводите ги оставяме на читателите.
Днес инструкторът Иванов от Н-ското поделение донесе вестник „Страж на небето”. В него покрай ленинските бе записано с няколко реда и това. Бе приложена и снимка.
27 януари 2010 г. – Клетвата в Парламента
Парламентът прие решението за персонални промени в Министерския съвет, с което избра Николай Младенов за министър на външните работи и Аню Ангелов за министър на отбраната
Народното събрание прие на заседанието си на 27 януари 2010 г. решението за персонални промени в Министерския съвет на Република България със 127 гласа "за", 69 "против" и без нито един „въздържал се". Николай Младенов беше избран за министър на външните работи, а Аню Ангелов за министър на отбраната.
Новоизбраните министри положиха клетва пред Народното събрание.
Докъде ли щеше да доведе тази поредна промяна, дали нашето Н-ско поделение щеше да съществува след управлението на поредния министър?
Л-39. И тази година самолетите няма да излетят. Въпреки обещанията.
........................................................
Мина се година и повече. Не летим много, от 6 обещани самолета, останахме с 2... Инструкторите с десетки напускат, пилотите предпочитат гражданската... Във ВМС настъпи сеч... В Сухопътната пък историческите поделения падат като круши... Боже опази ни...
........................................................
На 13 април 2011 г. Н-ският инструктор донесе информация, че утре ще има голяма патаклама в Парламента. Министърът щял да се отчита... Усмивки грейнаха на лицата ни. От колко време не се бе появявала надеждата ...
14 април 2011 г. – Парламентът приема доклада за състоянието на отбраната и въоръжените сили за 2010 г.
ерджанов, депутат от БСП
1. „Министърът е прекроил бюджета на армията, като е набавил средства за мисията на "Дръзки" от средствата, предвидени за Военновъздушните сили (ВВС) и Сухопътните войски {СВ}.
2. „В Доклада на МО се посочва, че през 2010 г. усилията бяха насочени към внедряване на стандартизационни методи, на обучения. Как се случва това, след като министерството отпуска едва 700000 лева за обучение? При заявени 2,5 млн. лева за възстановяване на 6-те самолета „Пилатус”, МО отпуска едва 300 000 лева. Едва 1000 лева обаче е отделило МО, а останалите 299 000 лева са от ВВС”, заяви Мерджанов.
По думите му, това е крещящата разлика между написаното в Доклада и реалността.
3. ”Трите фрегати "Дръзки", "Верни" и "Горди" са неизправни заради липса на поддръжка.”
4. Мерджанов добави, че в същото време ВВС са в колапс и не са осигурени средства за планови ремонти на техниката.
5. По негова информация от 12 вертолети "Кугър" в изправност са само четири, от 16 изтребители МИГ-29 - само 6, от трите самолета "Спартан" летят два, а от самолетите "Пилатус" в изправност също са само два.
Аню Ангелов обаче отрече обвиненията.
1. Министърът на отбраната заяви, че в момента и трите фрегати – „Горди”, „Верни” и „Дръзки” са в изправност.
2. Аню Ангелов: Българската държава има проблеми с поддръжката на самолетите МиГ-29.
....................................................................................................
Няколко дни в трепетно очакване. Дали, или? Но надали...
Нищо не стана. Бият се в парламента, а после си чукат чашката в лоби-бара. А нас – кучета ни яли...
След 4 дни ново раздвижване, нови усмивки. В „Труд” се осмелиха да напишат част от истината за състоянието на ВВС...
18 април 2011 г.
Вестник „Труд”
1. Оказва се, че и новите кугъри не можем да пратим на мисия. Те нямат въоръжение, бронировка, т.нар. ловушки за разсейване на ракетни атаки, система за предупреждение срещу обстрел, система за засекретена комуникация между екипажите. За да се оборудват с тези екстри, без които няма оцеляване в рискова среда, само за два вертолета трябват 20 млн. евро. Затова наш "Кугар" в операция на НАТО скоро няма да видим. Преди време от командването на пакта пращаха писма до Генщаба да дадем хеликоптери за Афганистан, но отговорите бяха, че нямаме.
2. Но и това не е всичко, както секазва в рекламите по телешопа. Поддръжката на тези машини е страшно скъпа и дере по три кожи от МО. От 12 броя "Кугар" сега летят 4. А към септември т.г. ще остане един .
Вертолет "Кугар", след като "навърти" 500 ч във въздуха, или минат 2 г., дори без да е летял, му се прави профилактика. Цената за "удоволствието" е 500 000 лв. Прогнозите са,че средно за година поддръжката на всички кугъри ще гълта 20 млн. лв. За 10 г.сумата ще скочи до безумните 200 млн. лв. А и компанията "Юрокоптер" още не си е изпълнила ангажиментите по директния офсет да изгради хангар за вертолетите и учебен корпус.
3. Непростима грешка е, че зарязахме руските вертолети. Те са най-добри за суровите условия на Афганистан. Ненапразно Пентагонът ги изкупува на старо, модернизира и праща срещу талибаните.
4. Сега летят около 6-7 изтребителя МиГ-21. За тях обаче има само един акумулатор и техниците го прехвърлят от машина на машина. Тази година МиГ-21 излиза от въоръжение.
5. След което ВВС остават с 16 броя МиГ-29, от които летят половината. Преди няколко години всичките бяха ремонтирани за $48 млн. и могат да служат още 20 г. Ако има средства за поддръжката им обаче. А МО няма договор с фирма, която да върши това.
6. Но нека теглим чертата, за да видим каква ни е ползата от „Спартан”-ите. За три машини сме платили 55 млн. евро. А "отстъпката" се изразява в това, че сумата за останалите две ще издължаваме в резервни части. Наскоро кабинетът гласува 46 млн. евро, които ще се харчат от "Аления" за поддръжка на самолетите за 10 г. Но защо десет - не е ясно. Излиза, че ще дадем 101 млн. евро вместо 91 млн. И ще имаме три самолета на цената на пет, но с 10 млн. евро по-скъпи.
..............................................................................................
И след тази статия нищо, нищо...
Стрелят се на „Корен”. Президент и министър както се караха, така се и сдобриха. Все пак празници идват. Трябва да бъдем християни.
Християни или мъченици. Все същото...
Вече нямаме подводен флот. "Слава" потъна - завинаги...
............................................................................................
19 април 2011 г.
Днес един "Кугър" лети над Н-ското летище близо до град П...
Кацат. Излизат. Единият от пилотите на хеликоптера спира до нас. Пали цигара и споделя на всички курсанти:
"Може да ни се сърдите, че ние летим на скъпа техника. Но не сме си я избрали ние. Дълга е всъщност одисеята как купихме негодни за бойни действия вертолети на изключително завишени цени. Даже американците ни се чудиха и казаха, че сме много богата държава за да купуваме на такива цени, без ясен план за цени на ремонт и части.
Планираха ремонтите в завода в Граф Игнатиево, където хората бяха абсолютно неподготвени, вместо да закупят малко инструменти и оборудване и да ги правим в ТЕЧ-а на Крумово, при положение че познават отлично техниката и състава беше изключително подготвен.
Да не говорим колко по-добри оферти имахме, в това число и от американци.
Возили сме и министри, който искаха да сложим климатик от магазина за "Кугър"-а. И за да не се разболеят им дадохме одеяло. Родопско. За да не им настиват краката.
Единствения достоен беше Николай Цонев, при който единствено усетих загриженост за хората, мотивацията им и боеспособноста на армията.
Имаме късмет, че вече се постопли, че през зимата знаете ли какво е? Когато си пуснеш отоплението зимата , те лъхват изгорели маслени пари и кабината се пълни с дим. Колко сме мръзнали по време на полети, за да не се изтровим."
Очите му се насълзяват. Млъква. Пали втора цигара. И продължава, за това как като вали дъжд, и в "Кугър"-а вали... Просто защото таванът пак е прокапал. За прословутия недостроен хангар , по проект на брата на Серго Станишев - Георгий. За скъпия ремонт на "Кугър"-а в частен завод, а не в държавен... И още, и още...
..............................................................................................
20 април 2011 г.
Вятърът духа, не става за летене с останалите ни два самолета. Събрали сме се на седянка, а силния повей залепи буквално една хартийка на лицето на н-ския летец Петров. Прочетохме я....Аз я преписах в дневника. За историята поне да я има.
Важни дати от дневника:
2007 г.- Последни полети на Л-39
2007 г. – Последен полет на PC-12
7 юли 2008 г. – Втора и последна повреда на „Спартан”, борд 071. Самолетът и до днес не лети.
2009 г. – Последни полети на Л-410, авиобаза „Враждебна”
26 януари 2010 г. – Последен полет на хеликоптер Ми-24, авиобаза „Крумово”
15 април 2010 г. – Последен полет на хеликоптери Ми-14 в авиобаза „Чайка”, авиобаза „Чайка”
21 декември 2010 г. – Последно плаване на подводница „Слава”. Край на подводния ни флот.
15 март 2011 г. – Последен полет на Ан-30, авиобаза „Враждебна”
.....................................................................................................................
На 22 април, Разпети петък ни пускат в отпуска. Не се знае колко ще се завърнем някога. Командирът на Н-ското поделение ни строява на плаца и тъжно оповестява състоянието ни:
Наличност на българските ВВС (летяща техника) през април 2011 г.
Крумово:
- 3 броя Ми-17, авиобаза „Крумово”
- 4 броя „Кугър”, авиобаза „Крумово”
- 1 хеликоптер "Бел"
Враждебна:
- 2 броя „Спартан”-а
- 1 брой Ан-2
Долна Митрополия:
- 2 броя PC-9M (от общо 6)
Безмер
- 2 плюс 1 „Су-25”
Граф Игнатиево
- 8 броя МиГ-29
- 4 броя МиГ-21
Чайка (поделение на ВМС)
- от 15 април 2010 г. няма полети.
ВМС:
- 2 фрегати в изправност – „Дръзки” и „Верни”. Едната няма почти никакво годно въоръжение. Отделно „Дръзки” не бе излизала на море 1 година и 4 месеца.
- Фрегата „Горди” от пристигането си на 7 септември 2008 г. не е излизала и скоро няма как да излезе на море.
- 1 фрегата „Смели”, която от почти година не е в движение
- 2 миночистача в изправност в база Варна
- 1 минен ловец в изправност в база Варна
- 1 корвета в изправност в база Варна
- 1 десантен кораб в база Бургас, от 2 години не е излизал на море
- 2 ракетни катера, които ще бъдат отписани в края на 2011 г.
Фрегатата "Горди" - закотвена още с пристигането си. А според министъра на отбраната е в изправност и може да плава
........................................
На 24 април 2011 г. е Великден. Чукнахме яйцата, вънка най-накрая пролет пукна, камбаните забиха, а аз седнах да направя една сметка...
По времето на министър Ангелов се дават близо 300 млн.лв. за нов "Спартан" и за нови "Кугър"-и.
А вместо да се дадат тези пари, можеха да се дадат за:
- ремонт на 2 Су-25 (общо 6 млн.лв.)
- ремонт на 2 Ми-14 (общо 3 млн.лв.)
- батерия за подводницата (общо 5 млн.лв.)
- ремонт на 2 Ми-24 (базисна цена -5 млн.евро - значи 20 млн.лв. за двата)
И какво излезе? 34 млн.лв. и в Безмер, Чайка и Крумово щеше да се лети! А подводния ни флот да бъде жив! А ние имахме не 34, а 300 млн. лв. И за какво?
След тази сметка великденския празник ми загорча...
.............................................................................
На 26 април се върнахме в Н-ското поделение. Бяхме с няколко човека по-малко. Някои бяха размислили и отлетели на крилете на гражданската авиация.
Аз, Н-ският млад курсант, все още се държа. Но докога? Нима вярата в историята, гордостта че сме имали Радул Милков, Продан Таракчиев, Спайча, Кондаков още може да ме крепи? Да! Искам да бъда боен пилот, напук на всичко!
Чудя се с какво ще посрещнем обаче 100 години български ВВС?
В началото на 2012 г. няма да имаме МиГ-21, Су-25, Ан-30, Л-39, Л-410... Ще ползваме 4-6 МиГ-29, 3 „Пилатус”-а, 2 „Спартан”-а, 4 „Кугър”-а, 3 Ми-17... А – и „стогодишната” баба Ана (Ан-2).
Аз, младият курсант от Н-ското поделение все още вярвам. Малко останахме такива, но ни има. И може би точно ние, младите ще съхраним мечтата за силни български ВВС. А другите – министрите, те ще бъдат минало. Рано или късно...
Хеликоптерите Ми-14. Последно сбогом още миналата година. Министерството не можа да намери 3 млн. лв. за техния ремонт
Су-25 си отиват другата година
Има големи проблеми с МиГ-29
В края на годината може да останем с 4 "Кугър"-а
Ми-24 и недостроения хангар - и двете чакат бъдеще
Конкурсът за изтребители - химера или спасение
Третият "Спартан" дойде, а летят 2!
МиГ-21 си отива в края на тази година
2 летящи "Пилатус"-а. А все пак от учебната авиация се почва... Дали всички го разбират обаче?
Министър Аню Ангелов е доволен. Има (ли) защо...
**********************************************
Как се пилеят пари в отбраната Американското посолство изглежда по-загрижено за парите на българските данъкоплатци от българските политици
Тагове:
© Наглостта не е умишлен начин на действ...
© Лъжат бе, мама им стара
И ограбени......
Ако тези огорчени и предадени хора, се намери кой да ги обедини, сигурна съм, че са способни да пометат всичката политическа измет, която ни управлява от двайсет години насам...наред с корумпираните магистрати и продажни полицаи...
колкото по-малко военни части притежава една държава - толкова по- малко заплахи за нападение има срещу нея.
В цял свят бюджетите на културно - развитите държави се свиват до минималните.
Отново военните части намалят бройките на въоръжението си, за да не предизвикват омразата и излишни нападения от вражески страни.
Спомнете си древната история на българите - Византия изпраща 80 000 войска срещу българите, които имали 120 000 войска. Ако българите имаха 20 000 войска, Византия никога нямаше да нападне България, нямаше да строи защитни стени по 80 -120 километра по южната ни граница.
Как мислите ще процедират големите сили - срещу малките сили?
Икономическата криза не е отминала. Все повече и повече се задълбочава, средствата се губят някъде в навалицата на корумпираните държави.
В света най - корумпираните държави са ЧИЛИ, Египет, Китай - където да дадеш рушвет някому е ЗАДЪЛЖИТЕЛНО, ИНАЧЕ никой не ти обръща внимание. ЕС да го духат - дето ни плюят че България била най - корумпираната държава. В Англия - корупцията определя ИЗБОРИТЕ. В Германия корупцията движи БИЗНЕСА. И много други държави са жестоко корумпирани, но това се знае от малко хора.
Ако тези огорчени и предадени хора, се намери кой да ги обедини, сигурна съм, че са способни да пометат всичката политическа измет, която ни управлява от двайсет години насам...наред с корумпираните магистрати и продажни полицаи...
колкото по-малко военни части притежава една държава - толкова по- малко заплахи за нападение има срещу нея.
В цял свят бюджетите на културно - развитите държави се свиват до минималните.
Отново военните части намалят бройките на въоръжението си, за да не предизвикват омразата и излишни нападения от вражески страни.
Спомнете си древната история на българите - Византия изпраща 80 000 войска срещу българите, които имали 120 000 войска. Ако българите имаха 20 000 войска, Византия никога нямаше да нападне България, нямаше да строи защитни стени по 80 -120 километра по южната ни граница.
Как мислите ще процедират големите сили - срещу малките сили?
Икономическата криза не е отминала. Все повече и повече се задълбочава, средствата се губят някъде в навалицата на корумпираните държави.
В света най - корумпираните държави са ЧИЛИ, Египет, Китай - където да дадеш рушвет някому е ЗАДЪЛЖИТЕЛНО, ИНАЧЕ никой не ти обръща внимание. ЕС да го духат - дето ни плюят че България била най - корумпираната държава. В Англия - корупцията определя ИЗБОРИТЕ. В Германия корупцията движи БИЗНЕСА. И много други държави са жестоко корумпирани, но това се знае от малко хора.
Въпроса ми не е за бюджета толкова можем!! И е така
Въпроса е за неправилната му употреба. Понякога и с цел на облагодетелстване на приближени лица и фирми. Закупува се негодно, остаряло или на завишени цени въоръжение. Което се вижда от изложения материал.
няма да се учудя,ако ни издрусат ядрени отпадъци да ги съхраняваме в България след някоя друга година
политиците са ни жалки марионетки
единствено ги избираме за да ни събират данъците-тоест да ни крадат
на цените не можели да влияят
на заплатите абсурд
на енергото също,одира ни до кокъл
на съдебната система не можели да влияят и крадци на милиони ддс получиха условни присъди-Ковачки приятеля на Гоце доноса
най-скъпите лекарства в Европа при най-ниски заплати
на лихвите в банките не може също да влияе властта......
още да изреждам ли?
е за какво ни е тая власт?
няма да се учудя,ако ни издрусат ядрени отпадъци да ги съхраняваме в България след някоя друга година
политиците са ни жалки марионетки
единствено ги избираме за да ни събират данъците-тоест да ни крадат
на цените не можели да влияят
на заплатите абсурд
на енергото също,одира ни до кокъл
на съдебната система не можели да влияят и крадци на милиони ддс получиха условни присъди-Ковачки приятеля на Гоце доноса
най-скъпите лекарства в Европа при най-ниски заплати
на лихвите в банките не може също да влияе властта......
още да изреждам ли?
е за какво ни е тая власт?
Те са ни предали, за да им е пълен джоба! Както Христос са предали за 30 сребърника!
09.05.2011 19:19
Знаете ли колко струва това участие на България в ЕС?
Знаете ли каква вноска плащаме на тия тарикати - европейски съюз?
А, колко пари получаваме като помощ чрез програмите?
Плащаме милиарди, а получаваме - милиони.
Военните купуват буклуците на нато, но си слагат милиони в собствения джоб - за "сполучлива сделка". Милиони левове заминават за тоя дето духа, и кой плаща?
Знаете ли колко струва това участие на България в ЕС?
Знаете ли каква вноска плащаме на тия тарикати - европейски съюз?
А, колко пари получаваме като помощ чрез програмите?
Плащаме милиарди, а получаваме - милиони.
Военните купуват буклуците на нато, но си слагат милиони в собствения джоб - за "сполучлива сделка". Милиони левове заминават за тоя дето духа, и кой плаща?
Със всичко съм съгласен само, че не редовите военни ги вършат тези сделки. То за това е писал редови офицер. А хора от най-високите етажи ....................
09.05.2011 21:02
09.05.2011 21:42
А че здравето (за индивида) и мирът (за човечеството) е най-ценно спор няма!
За такава корупция драпаме и ние.
Никога не сме били така разкапани
Турция може да ни превземе, без да пукне и една пушка
Никога не сме били така разкапани
Турция може да ни превземе, без да пукне и една пушка