Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
12.01.2015 14:44 - жп линията Горна Оряховица - Дъбово
Автор: alexs Категория: Туризъм   
Прочетен: 4669 Коментари: 3 Гласове:
6

Последна промяна: 12.01.2015 20:24

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
 Ето и някои снимки от  жп линията Горна Оряховица  - Дъбово.
В този  ден  12. 01 .2015 БДЖ спира 38 влака много от които са по тази линия.


image


image

 Този стар локомотив е на гара Царева ливада


image

image


image


image



image

image



image




image




image


image

image
За строителството на балканската жп линия

"По тази жп линия, построена на няколко етапа и характерна с множество тунели между Търново и Борущица, се намират две изкуствени развития, които са свързани с преминаването на вододела на Стара Планина при гара Кръстец. През 1904 год. е била приета разработената от инженер Л. Вълчев варианта за пресичане на Балкана по трасе през Плачковци - Борущица. А през 1910 год. е бил построен вододелният тунел Кръстец (с дължина 914 м и с кота 883 по надлъжния профил).
Първото изкуствено развитие, представляващо шесторка, се намира в местността "Бъзовец, между гара Плачковци и най-високо разположената (865 м) по линията гара Кръстец. Основното ѝ предназначение е да се спечели дължина, за да може с максималния наклон 25 ‰ и минималния радиус 250 м (параметри на отсечката Търново - Стара Загора) трасето да достигне до Кръстец.
Строител на шесторката е Христо Никифоров от гр. Ловеч, който е оглавявал тогава Главното предприятие за построяването на линията Търново - Трявна - Борущица. Съгласно договора, тя е трябвало да бъде завършена на 24.11.1908 год., но поради особено тежките топографски условия, търсене на най-доброто решение за пресичане на Балкана, както и поради необходимостта от построяване на "шесторката", той е бил два пъти отсрочван. На 1 септември 1913 год., частта Плачковци Борущица е била пусната в редовна експлоатация. С основание може да се каже, че "шесторката" е едно много оригинално техническо решение на изкуствено развитие за тази високопланинска жп линия.




Другото изкуствено развитие се намира в местността "Радунците" между гарите "Яворовец" (вече спирка, с напълно демонтирано коловозно развитие - бележката моя) и "Радунци". На 17.10.1906 год., с търг участъкът Борущица – Дъбово е бил възложен на Главното управление за построяване на железопътна линия Борущица – Дъбово – Стара Загора, начело с Т. Чакъров. От вододелната гара Кръстец с максимален наклон 25 ‰, трасето не може да слезе нормално от Борущица до Дъбово и е било направено едно изкуствено развитие във форма на осморка, разгъната на голяма дължина с три тунела и открит път в недрата на Стара Планина. Железопътна линия на две места във втората крива на осморката идва една над друга при голяма денивелация между тях.



Вероятно поради строителството на това сложно развитие, определеният в договора срок за предаване на участъка (25.11.1909 год.) е бил на два пъти удължаван и то без да се плащат глоби за неустойка. На 10.02.1913 год. Той е бил завършен. От това необичайно изключение може да се заключи, че още тогава е било отдавано подобаващо значение на осморката, като ключов елемент на Презбалканската железопътна линия.
Човек застанал над десния бряг (западен - бележката моя) на реката, изпитва неповторимо възхищение, наблюдавайки срещуположния стръмен склон на Стара Планина. Виждат се едва очертани три тераси на около 50 м една от друга и положените в тях коловози на линията. А влакът, забелязан високо горе при гарата, след секунди ще се върне точно в обратна посока , а след още няколко мига ще се види пак съвсем близо, но вече обърнат в другата посока, за да отмине окончателно нататък по своя път.

image

image


image


image


image






image




image


image



 Снимки :
Линията  Горна Оряховица - Дъбово


От 12 януари БДЖ спира от движение 38 влака.
8 влака падат от разписанието, а други 10 ще се движат, но със съкратен маршрут.

От БДЖ уверяват, че няма да има железопътни линии, които да останат изцяло без влакове.

Спират различен брой влакове по линиите Враца – Плевен, Карлово – София, Карлово – Сливен, Горна Оряховица – Стара Загора, Габрово – Царева ливада, Монтана – Бойчиновци, Лом – Брусарци, Мездра – Враца.

Със съкратен маршрут ще са композициите по направления Пирдоп – София, Пловдив – Чирпан, Мездра – Горна Оряховица, Пещера – Стамболийски.

От БДЖ посочват, че линиите са губещи, което налага те да бъдат спрени, и уверяват че няма да има населени места, които да останат без железопътен транспорт.

От 1 февруари ще бъдат спрени още 90 влака, но тепърва ще се решава по кои линии.
Съкращаването на влакове ще доведе и до съкращение на служители. Броят, който сочат разчетите, е 1500 души. Синдикатите са категорични, че няма да допуснат масови уволнения на железничари, както се случи в края на 2011 г. и са готови отново да стигнат до национална стачка.

=============================================================

382 Русе -Гюргево север
383 Гюргево север – Русе
20131 Враца 04:30 - Плевен 06:47
20133 Враца 06:30 - Горна Оряховица 10:30
70300 Мездра -Враца
70220 Мездра 05:55 - Враца 06:13
30300 Карлово - Златица
30211 Златица 05:10 - Карлово 06:40
30111 Пирдоп 08:04 - Карлово 09:27
30113 София 13:30 -Карлово 16:54
30114 Карлово 06:58 -Пирдоп 08:22
30116 Карлово 13:05 - София 16:32
30117 София 19:50 - Карлово 22:59
30118 Карлово 17:14 - София 20:39
30133 Карлово - Сливен
30140 Сливен 07:15 -Димитровград Север 10:49
30141 Стара Загора 04:25 - Сливен 06:54
30143 Карлово 07:00 - Тулово 08:34
30230 Тулово 05:16 - Карлово 06:48
30232 Тулово 09:00 - Карлово 10:33
30234 Сливен 09:50 - Стара Загора 12:20
40201 Горна Оряховица 11:00 -Плачковци 12:29
40208 Плачковци 16:50 -Горна Оряховица 18:17
40210 Горна Оряховица 20:02 - Бяла 21:05
40282 Плачковци - Горна Оряховица
42203 Габрово 07:15 - Царева Ливада 07:47
42204 Царева Ливада 08:00 -Габрово 08:33
42207 Габрово 11:30 - Царева Ливада 12:00
42208 Царева Ливада 12:10 - Габрово 12:41
42213 Габрово 16:35 - Царева Ливада 17:05
42214 Царева Ливада 17:17-Габрово 17:48
42215 Габрово 17:52 Царева Ливада 18:23
42216 Царева Ливада 18:35 - Габровo 19:07
42217 Габрово 20:55 - Царева Ливада 21:25
42218 Царева Ливада 21:40 - Габрово 22:13
40104 Стара Загора 13:30 -Плачковци 15:22
40107 Горна Оряховица 17:15 - Стара Загора 20:42
40108 Стара Загора 19:06 - Горна Оряховица 22:30
40131 Бяла 05:30 -Стара Загора
70102 Мездра 11:00 -Видин Пътническа 15:06
70101 Видин Пътническа 10:30 - Мездра 14:09
71234 Монтана 14:00 - Бойчиновци 14:16
71235 Бойчиновци 13:12 - Монтана 13:27
72205 Лом 11:33 - Брусарци 12:00
72206 Брусарци 12:33 -Лом 13:01
80103 Пловдив - Зимница
80104 Зимница - Чирпан
80107 Чирпан - Ямбол
80110 Стара Загора - Чирпан (Нова Загора -Чирпан от 12.01. до 21.01.2015)
82242 Ямбол -Стара Загора
20322 Плевен 10:36 - Мездра 12:23

*За повече информация www.bdz.bg и всички жп бюра в страната.
* БДЖ ПП запазват правото си да правят промени при необходимост!
Източник: БДЖ



 Ето и някои коментари цитирани от  интернет пространството :

дядо Йоцо...Напразна ли бе радосттати преди век?
..............
Железницата има и социална функция. Никъде по света железницата не печели чрез пътнически превози, а чрез товарни. У нас съвсем умишлено беше разделена на две, дублираха печелившите маршрути с автомобилни, разграбиха всички бази в страната, нарязаха всички ЖП заводи за скрап. Е какво повече да очакваме ? Виновни - разбира се няма ! Всички решения се взимат от колективен орган.....
................
Многодишното крадене в БДЖ, както и псевдосоциалната политика на ниски цени на билетите доведе до масов отлив на платежоспособни пътници от железниците, защото качеството им се занижи до степен "мизерия". Вижте какви са железниците на запаноевропейските държави, те са такива, защото там има правилна политика! За съжаление тук никога няма да се получи, затова и железниците отиват към ликвидация!
.............................

Mутренски изпълнения на некадърници и рушветчии!Hали са предвидени 1.5 млрд. евросубсидии за реновиране на железниците,само че тези бързат да ги фалират и новите собственици да получат европарите!отвратително!я виште в западния свят модерен жптранспорт и пълни влакове,а тук цигания,и на фона на това ново ограбване!
.....................
Специално за капацитетите по въпроса за БДЖ - в България има 11 (ЕДИНАДЕСЕТ) частни ЖП превозвачи на товари, на които бизнесът ПРОЦЪФТЯВА! Отделно има много автобусни фирми, превозващи пътници. А сега въпрос с повишена трудност- познайте кой има интерес от СЪСИПВАНЕТО на държавното БДЖ?
Либерал -талибаните в България отдавна предлагат БДЖ да бъде ликвидирано и разграбено .Представете си само колко плячка има там ..това са имоти ,сгради ,оборудване , огромен брой от вагони и локомотиви и др техника и релси за скрап ,медни кабели и др ....Но ако се замислим реално от БДЖ действително няма нужда повече ...няма заводи и производство за да се превозват товари -следователно няма и работници ,които да пътуват ,,защото активните хора бяха прогонени от страната ,а за пенсионери и малкото ученици наистина е нерентабилно да се подържа железница ....
.....................
Държавата България става територия без граници, без армия, флот и авиация, без БДЖ, без пенсионна система, без образование, без здравеопазване, без субсидии от ЕС, без ... переспектива .... Но с болни пенсионери, с безпросветни и крадливи цигани, мафиоти всякакви и корумпирани съдебна система и правораздаване ...

А С










Гласувай:
6
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. mt46 - Поздрав!...
12.01.2015 17:47
Хубави снимки си направил... И аз имам подобни...
цитирай
2. mt46 - http://alarmanews.com/%D0%B3%D0%B5%D1%80%D0%B1-%D0%B2-%D0%BF%D0%BE%D0%BC%D0%BE%D1%89-%D0%BD%D0%B0-%D1%86%D0%B8%D0%B3%D0%B0%D0%BD%D0%B8%D1%82%D0%B5-%D0%B4%D0%B0-
12.01.2015 17:49
Автор: Христина Христова

Когато миналата година през януари дерайлира товарен влак, защото циганите демонтираха железопътните релси, за да ги предадат за вторични суровини, това беше обявено от действащото правителство за държавен тероризъм. Днес официално кабинетът на ГЕРБ, РБ, ПФ и АБВ започна второто и финално действие по превръщането на Българските държавни железници в скрап. Спрените 38 влака ще бъдат последвани от още 90 в началото на февруари, а всичко това беше предхождано от 138 влака, които ГЕРБ спря по време на предишното си управление. Хиляди българи в най-бедните ни райони остават без транспорт за придвижване до работа и училище, защото премиерът Борисов все още не е построил там своите магистрали. Хиляди остават без работа и препитание.

Бих искала да попитам как се нарича това. Тероризъм или геноцид? Или посегателство срещу националната сигурност? Или магистрална модернизация? Във времето, когато цяла Европа продължава да инвестира активно в железниците като най-евтин и удобен обществен транспорт, българският гений реши да доразруши и последното, което остана в тази забравена от Бога държава – нейната железница.

Господин Борисов,

Вие сте мой премиер. Вчера бяхте на шествие за свободата на словото. Това предполага, че имам свободата да ви попитам:

Как намерихте милиарди левове за саниране на панелките, а не можахте да намерите няколко милиона лева за спасяване на българската железница, която има социална значимост и е построена в служба на обществото? Това не е губещ завод, господин премиер. Това е железопътната система на страната, която управлявате. Дебаркира ли изцяло държавата от задължението си да се грижи за националнозначимите си обекти?

Как намерихте милиони за закупуване на нови лимузини за властта, а не намерихте няколко милиона, за да се спаси единственото средство за придвижване в много райони на страната? Нови магистрали ли ще строите? И ако да – кога ще се случи това?

Как намерихте милиарди за спасяването на частна банка, а не намерихте няколко милиона за погасяване на задълженията на БДЖ, за да не се допуска спирането на толкова много влакове и линии?

Господин премиер,

Спомняте ли си времето, когато ядяхте филия с мас? Знаете ли, днес има милиони българи, които нямат и мас за ядене. Камо ли пари и автомобили за придвижване. Те умират отчаяни, болни и бедни, господин премиер, а сега още 2000 от тях ще останат без работа и препитание.

Господин Борисов,

В името на това, че сте мой премиер и в България има свобода на словото, макар и на незавидното 100-но място в света. Искам да Ви помоля от цялото си сърце, защото друго не мога да направя.

Моля Ви, спомнете си филията с мас. Отворете очите си навътре и вижте това, което не можете да видите през тъмното стъкло на лимузината. Проявете малко съпричастност и човещинка към тези, които Ви избраха отново и към тези, които не Ви избраха. И оставете неразрушено поне последното от това, което остана от България.

Благодаря Ви за вниманието.

Оставам с уважение.
цитирай
3. zaw12929 - Подкрепа! БАБА МИ. като девойка е ...
26.01.2015 14:21
Подкрепа! БАБА МИ. като девойка е работила на строежа
Преди строяхме, днес само рушим държава, която има трудолюбив народ
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: alexs
Категория: Политика
Прочетен: 2806845
Постинги: 228
Коментари: 3453
Гласове: 13153
Спечели и ти от своя блог!
Календар
«  Ноември, 2017  
ПВСЧПСН
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930