Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
18.12.2013 23:48 - фалита на Бургаски корабостроителници
Автор: alexs Категория: Политика   
Прочетен: 9170 Коментари: 10 Гласове:
13

Последна промяна: 19.12.2013 09:21

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
При предното правителство на ГЕРБ бяха закрити 400 000 работни места ...Новото правителство на Орешарски дойде с обещанието да открие 250 000 работни места .Много повярваха аз не съм си правил илюзии просто ГЕРБ и БСП се смениха олигархичната системата си остава а тя не ни води към разцвет на икономиката!
Точно обратното води ни към унищожениер ако я караме така ще остане ли нещо от България след 10 или 20 години .
Вместо обещаните 250 000 нови работни места от правителството на Орешарски идва предколедно закриване на три завода . Това са завода за електроди Ихтиман, акомулаторния завод Търговище и Бургаски корабостроителници. След като бяха закрити близо 1000 завода след разбойническо-менаджерската приватизация
дойде и ред на доунищожаване и на малката останала част от българската индустрия и страната отива към пълна деиндустриализация.

Американска компания, собственик на завода за производство на електроди в Ихтиман, преустанови дейността на предприятието, изнесе оборудването в Унгария и уволни над 200 работници. Става въпрос за "ЕСАБ-Електроди" АД, изключително успешен завод – без задължения към общината или кредитори и с дългосрочни поръчки до 2015 година, по данни на местни служители от мениджмънта.

След обявяването на причината за закриването на завода – преструктуриране заради „затъналия в криза” пазар, американският собственик поема ангажимент при препродажба на активите на фирмата да изплати по две заплати на освободения персонал. Новата сделка и собственик са факт, но обещанието остава само на хартия – споразумение с КНСБ.

„Въпросът ми е как така едно предприятие, което е доста успешно, плаща заплати, няма задължения към общината, се преструктурира? Не се оценява добре, а се наказва дори, когато работниците са лоялни към фирмата, в която са работили. Собствениците заявиха, че са възхитени от работниците в „Електроди”. В Италия в подобна ситуация на закриване и уволнения работниците бяха изпотрошили техника, компютри, всичко, и съответно получиха много повече. И в Търговище се случва същото – там са уволнени 400 души пак с обяснението преструктуриране

  Цялата статия
http://btvnews.bg/article/bulgaria/ikonomika/amerikantsi-zatriha-i-iznesoha-uspeshen-balgarski-zavod.html


                                    *     *    *
Ще разгледам подробно случилото се в Бургаски корабостроителници

Протест в Бургаски корабостроителници / VBOX7 vbox7.com/play:5e61c4c5e2 20.11.2013 г. Най-големият сайт за видеосподеляне в България. Съкратиха 150 работници от „Бургаски корабостроителници”, съдбата на завода е неясна - zonaburgas.bg ► 2:37► 2:37 www.zonaburgas.bg/?p=79865 11.12.2013 г. Всички 150 работници от „Бургаски корабостроителници” са уволнени без да им са връчени предизвестия за съкращения. Това съобщи ...


Самият завод беше приватизиран през 2000 година. Мажоритарният пакет от 80% от "Бургаски корабостроителници" беше продаден на 1 юни 2000 г., когато е подписан договор между Агенцията за приватизация и "Бургаска корабостроителница" АД. Цената по сделката е 700 хиляди долара, като от нея купувачът плати веднага 10 на сто в деня на подписването на договора, а останалата сума се преведе на девет равни годишни вноски. Зад фирмата-купувач се знаеше, че стои бизнесменът Васил Божков, като тя се водеше собственост на кипърска офшорка и няколко физически лица.
Според условията на договора мажоритарният собственик трябваше да инвестира 7,745 млн. долара за срок от пет години и да поддържа средносписъчна численост на персонала от 490 души за срок от три години. Сред другите условия бяха да запази предмета на дейност на дружеството за срок от три години, да изплати или уреди по друг начин задълженията на дружеството към бюджета, НОИ, персонала, към бившата Стопанска банка, а също и към СИБанк. Тогава те бяха за над 9 милиона лева. При приватизацията в корабостроителницата работеха 464 души, а средната работна заплата беше 298 лв. Сега тя е около 600 лева, а персоналът е със силно намален състав. Преди години клиенти на завода са били компании от 30 държави
Това обаче отдавна е в миналото. Скоро заводът може и да не съществува. Това ще е пореден удар въху бургаската промишленост. В последните 10-12 година бяха закрити "Големите български мелници", завод "Камбана", "Бургаско пиво", фабриката за "Кока-кола", "Винком"-Бургас и др. Сега на път е и корабостроителницата
                        
                    *    *    *    *    *    *

Било е време когато в корабостроителния завод Бургас са работели близо 2000 души. Това е било най-добре платената работа по-добре са били платени и от нефтохим .
На времето който е работел 5 години в корабостроението по договор е можел да се освободи от казармата.
Близо до протала на завода е имало детска градина от която са останали руини.

„Бургаски корабостроителници”Се намира до квартал - „Победа", по-известен още като Комлука циганския квартал на Бургас.Много хора от малцинството намират работа там по корабите има също много нискоквалифицирана работа за хора дори и без образование като чистачи бояджии вярно че е тежка но е добре платена! И се питам не е ли по-добре на стотици цигани да им се даде работа или държавата да им плаща помощи също по разни програми да се карат да метат няма голяма полза..
Завода дава хляб и на редица  фирми подизпълнители също и на български турци от Айтоския балкан.
Може ли да бъде спасен завода и трябва ли да бъде спасяван дали не трябва да бъде одържавен?
Американците как спасиха "дженерал мотърс"?
Пари могат ли да се намерят ако има добра воля сигурно може трябюат от порядъка 10 милиона за справка партийните субсидии за една година са 50 милиона...
Защо са дълговете от 150 милиона те не са от производствения процес а са ползвани за съвсем други неща а завода е ползван за касичка Ясно от кои!

*   *   *   *   *   *
Последни новини
http://www.24chasa.bg/Article.asp?ArticleId=2651870
Полицията да издири собственика на „Бургаски корабостроителници". Това каза управителят на Бургаска област на работниците, с които имаше среща, съобщи Фокус.

На нея присъстваха още представители на всички държавни институции - Бюро по труда, НОИ, обществения посредник, но новият собственик и изпълнителен директор Деян Маринов така и не се появи. Очаквано, според работниците. Други пък се пошегуваха, че след като новият собственик е банка, са очаквали той да се появи с куфарче и да им плати дължимите заплати.

Управителят на Бургаска област посочи, че въпреки разговорите предходната седмица с новия изпълнителен директор на корабостроителниците и неговите уверения, че ще дойде на срещата, това явно няма да се случи.

„Може би е притеснен, че няма да каже нещо ново", каза Павел Маринов. Той допълни, че по отношение поведението на собствениците не може да каже нищо. „Ние не ги знаем кои са и до ден днешен не са се обадили. Ние можем да си провеждаме срещи тук всеки ден, но това започва да се превръща в театър, който аз не искам някой да започне да използва неправилно", посочи Маринов.

По време на срещата стана ясно, че две бургаски адвокатски кантори са проявили желание безплатно да защитават работниците в съда. Това каза общественият посредник Таньо Атанасов. Решено е всеки да подаде индивидуален иск към предприятието.

Освен това след срещата част от бившите вече работници на корабостроителницата се отправиха към Първа инвестиционна банка в Бургас, за да поискат сами да се срещнат с новия изпълнителен директор на дружеството, Деян Маринов. Няколко техни представители влязоха в банката, на което от охраната им отговориха с дежурния от две седмици отговор „Няма никой те са в София". На този отговор никой не повярва, защото докато от охраната твърдят това от дни, то бивши работници на корабостроителницата са се срещали с новия директор, казаха самите работници.

Работниците се разбраха да подадат уведомление в общината за протест, който ще е всеки ден пред банката по обед.

Последния собственик на завода от две  три седмици вероятно е един бушон .....така стават нещата хваща се един завод източва се докрай от приватизаторите и накрая на скрап.

image

Паметник на Илия Бояджиев така се е казвал завода по комунистическо време!

image

админстративната сграда

image




image

Недовършеното покрито хале за строителство на кораби

image


image


image

Подемно спускови комплекс TAKRAF


image


image


image


image


image


image

Релси на Подемно спускови комплекс


image

Кея на корабостроителницата


image

пътническия ферибот "Нида", построен в "Бургаски корабостроителници" АД
по поръчка на компанията "Смилтинес Перкела", Република Литва

В Бургаски корабостроителници бяха построени няколко ферибота за Литва, от които литовците останаха много доволни. Още щяха да поръчат, ако корабостроителницата не бе изпаднала в това тежко положение. От такива поръчи се печелят милиони.


AC





Гласувай:
15



1. mt46 - http://www.dnesplus.bg/News.aspx?n=634237
19.12.2013 09:18
В ефир: Уволнени корабостроители плачат, чакат Коледа с празни джобове

18.12.2013 09.59
Чудо на чудесата се разиграва в Бургас преди най-светлия празник - Коледа. Работниците, които бяха уволнени от корабостроителниците, буквално умират от глад. "Нямаме пари за Коледа, нищо не можем да си купим. Майка ми плаща тока, приятел - телефона", хълцаше през сълзи мъж на средна възраст, който продължава да носи на гърба си куртката с надпис "Бургаски корабостроителници".

Уволнените са всичките работници, около 150. Повечето се заканват, че ще съдят до дупка новите собственици, защото не са получили дори предизвестие, а на някои от тях им дължат по 4-5 заплати.

На място отиде и кметът Димитър Николов. той обеща помощ и призна, че ще иска спешна среща с работодателите. "Трябва да се помогне на тези хора, не може така", отсече Николов, но и той няма полезен ход в момента.

След 32 години работа единствено за Бургаските корабостроителници Атанас Димитров губи работата си. Съпругата му не работи по здравословни причини. Имат кредит и банката им напомня почти ежедневно, че дължат пари. Не са плащали от септември. От когато са и неизплатените заплати на Атанас. Семейството ще стои на студено и ще брои стотинките за хляб поне до 15 януари, до първите пари от бюрото по труда. Освен заплати работодателят не е изплатил и обезщетенията за съкращение. Няма пари за сметките за ток и от енергото вече са го изключили. Плаща го със заеми от приятели. За семейството за първа година Коледа и Нова година няма да бъдат празници.

Подобно е положението и при много от неговите колеги. Детето на една от уволнените служителки е в ремисия след изкарано онкологично заболяване и също се нуждае от средства. Пред камерата на Нова тя разказа, че семейството се издържа от една заплата.

Служителите били привикани да се подпишат върху заповедите за освобождаване в присъствието на въоръжена охрана. По думите им охраната била наета от столицата, за да охраняват помещенията в завода. От регионалната инспекция по труда обясниха, че са започнали проверка по сигнал на бюрото по труда за 85 съкратени работници от корабостроителницата.

"Още на другия ден реагира мой екип. Дошли са тук на място, но основната сграда е била заключена и се наложило да търсим съдействие от органите на МВР, за да проникнем на територията на предприятието. В крайна сметка се установило, че сградата е абсолютно празна. До този момент контакт с новото управление на дружеството няма. Последният контакт с представител на дружиството бе през ноември, когато отново ни сезираха за неизплатени заплати на служителите. Тогава е съставен протокол за изплащане на заплатите със срок до днес. Ако това не бъде изпълнено, от утре той ще подлежи на наказание – максималният размер на глобата 10 000 лв. за всеки отделен случай”, обясни Павлин Васков – директор на Инспекцията по труда в Бургас.

Общата сума от наложената глоба обаче не може да бъде използвана за изплащане на работните заплати. „Дължимите заплати трябва да бъдат дадени от предприятието. Държавата ще даде обезщетенията, които се полагат въз основа на трудовия стаж на всеки по отделно. Този процес започна още миналата седмица”, обясни за Нова телевизия областният управител на Бургас Павел Маринов.

В 15,00 часа е насрочена среща между работниците и началникът на Инспекцията по труда в Бургас и областният управител. На тази среща се очаква да се появи и изпълнителният директор на Бургаски корабостроителници Диян Маринов Дянков. /БЛИЦ
цитирай
2. andrei - Неправилно е да смяташ,че правителството на Пламен Орешарски
19.12.2013 09:55
е виновно за съкращенията и закриване на частни предприятия!!!Добре е да свържеш случващото се с координираните действия на Мутрата Борисов и платените протести.Не разбирате ли,че се ползва най-разнообразен инструментариум за сваляне на Правителството.Като се започне със студентските протести,протести на лекари,синдикати,залпово прехвърляне на имигранти от Турция,доказано синхронизирани с Ердоган и Мутрата Борисов и стигнем до умишлени фалити на предприятия.Много лесно е да се посочват факти,без да се изследват причините!!!Хайде понапънете се малко и разсъждавайте,върху мините които заложи Мутрата за следващото правителство!Неаргументираното ходенето по тънката лайсна на критиката,без да се изследват причините довели до това състояние на нещата е слаба позиция!!!
цитирай
3. alexs - andrei тук мутрата Борисов има ...
19.12.2013 10:28
andrei тук мутрата Борисов има най-малка вина за провала на този завод една друга мутра близко до Орешарски съсипа този завод Кой е най-богатия човек в България извън кръга на Борисов и поне до 2009 един хазартен бос той контолираше този завод чрез кипърска офшорка да КОстов му го подари чрез разбойническо менаджерската приватизация но и Орешарски беше зам министър в Костовото правителство забрави ли това?
150 милиона дългове те не са отишли за заплати на работниците нито са вложени в производствения процес.....а за други цели !
цитирай
4. monna1 - Алекс,...
19.12.2013 10:50
...аз не зная в "Комлука" има ли още промишлени предприятия?!?
Бяха много и е вярно, че циганите работеха и живееха добре. Наложи ми се да отида миналата година в главната дирекция на ВиК в този квартал...докато стигна
цяла групичка циганчета и кучета вървяха след мен. Чудя се на хората, които живеят в "Меден Рудник", как пътуват през циганския квартал?!?
Има ли изобщо работещи предприятия там?!..
А бяха : "Балканстрой", "Родопа", "Славянка","Георги Димитров", "Домостроителен комбинат", Кораборемонтен завод "Др.Недев",
КЗ"Ил.Бояджиев", текстилен комбинат "Яна Лъскова,"Металснаб.
Преди 2-3 години, когато се обяви конкурс за нов градоустройствен план на
Бургас, го спечели ателието на бившия гл.архитект на Бургас- "Атика"-
страхотен проект, в който Бургас се развива в посока Созопол и циганският квартал го няма. Там става нов град - супер модерен, като "Слънчев бряг" - предназначен за туризъм и развлечения с красива връзка със стария град, както
Несебър...но арх.Петко Йовчев внезапно почина и по-нататък нямам информация..докъде са стигнали нещата с генплана на града. Но, ако се осъществи, най-вероятно циганите ще бъдат изселени в "Меден Рудник".
Бургас ще акцентира върху туризма, търговията и услугите, такава е тенденцията
за икономическото развитие на града ни. А ако го нямаше и Лукойл...
Знаеш ли какъв е въздуха в с.Бръшлян?:)) Има много красиви къщи, реставрирани и много бургазлии са се заселили там - хотелиерство и ресторантьорство. В Созопол - "Буджака", също инвестираха в хотели и живеят там целогодишно, а апартаментите им в Бургас са необитаеми.
Пренареждане, пренастройване на икономиката и живота ни, Алекс. Трудно
е, защото е още в началото, но след време ще е по-добре - по-чисто, по-близо
до природата с обратна миграция на населението. В градовете ни ще живеят,
защото ще работят само младите хора и когато остареят - в къщите останали от дедите им в малките градчета или села. Звучи като приказка, но ще стане...:)
Приятен ден!:)
цитирай
5. rvmarkov - Зле е и за съжаление ще става още по-зле
19.12.2013 17:21
Докато не изберем правителство, ръководено от принципите на свободната национална валута, прилагайки ги за общата кауза, нищо добро не ни чака в бъдеще. Зле е, но ще става още по-зле.

А всичко може да поправим много бързо - алгоритъмът за България съществува от януари тази година. Казва се МЕ-ММТ политическа програма за България.
цитирай
6. stela50 - Да, за съжаление положението е ужасно ...
19.12.2013 18:23
Не може да продължава така, вървим надолу...
Силно се надявам с Новата година да дойдат
и така очакваните промени, действия са нужни.
Хубава вечер, Алекс !
цитирай
7. alexs - . . . аз не зная в "Комлука&q...
20.12.2013 12:30
monna1 написа:
...аз не зная в "Комлука" има ли още промишлени предприятия?!?
Бяха много и е вярно, че циганите работеха и живееха добре. Наложи ми се да отида миналата година в главната дирекция на ВиК в този квартал...докато стигна
цяла групичка циганчета и кучета вървяха след мен. Чудя се на хората, които живеят в "Меден Рудник", как пътуват през циганския квартал?!?
Има ли изобщо работещи предприятия там?!..
А бяха : "Балканстрой", "Родопа", "Славянка","Георги Димитров", "Домостроителен комбинат", Кораборемонтен завод "Др.Недев",
КЗ"Ил.Бояджиев", текстилен комбинат "Яна Лъскова,"Металснаб.
Преди 2-3 години, когато се обяви конкурс за нов градоустройствен план на
Бургас, го спечели ателието на бившия гл.архитект на Бургас- "Атика"-
страхотен проект, в който Бургас се развива в посока Созопол и циганският квартал го няма. Там става нов град - супер модерен, като "Слънчев бряг" - предназначен за туризъм и развлечения с красива връзка със стария град, както
Несебър...но арх.Петко Йовчев внезапно почина и по-нататък нямам информация..докъде са стигнали нещата с генплана на града. Но, ако се осъществи, най-вероятно циганите ще бъдат изселени в "Меден Рудник".
Бургас ще акцентира върху туризма, търговията и услугите, такава е тенденцията
за икономическото развитие на града ни. А ако го нямаше и Лукойл...
Знаеш ли какъв е въздуха в с.Бръшлян?:)) Има много красиви къщи, реставрирани и много бургазлии са се заселили там - хотелиерство и ресторантьорство. В Созопол - "Буджака", също инвестираха в хотели и живеят там целогодишно, а апартаментите им в Бургас са необитаеми.
Пренареждане, пренастройване на икономиката и живота ни, Алекс. Трудно
е, защото е още в началото, но след време ще е по-добре - по-чисто, по-близо
до природата с обратна миграция на населението. В градовете ни ще живеят,
защото ще работят само младите хора и когато остареят - в къщите останали от дедите им в малките градчета или села. Звучи като приказка, но ще стане...:)
Приятен ден!:)

Не останаха промишлени предприятия
Бургас е голям град и не може да разчита само на туризъм търговия и услуги!
цитирай
8. alexs - Уволнени от бургаската корабос...
20.12.2013 23:38
Уволнени от бургаската корабостроителница блокираха булевард в града
20.12.2013


60 от общо 150-те уволнени работници от корабостроителницата в Бургас блокираха за няколко минути едно от възловите кръстовища в града, в близост до областната управа, съобщи Радио Бургас.

Недоволните блокираха булеварда, тъй като по-рано от ръководството на дружеството им обещаха, че ще им преведат по една заплата.

Очаква се утре до обед хората да си получат парите по картите. Относно парите за октомври и ноември обаче ръководството не е поело конкретен ангажимент.

Работниците са категорични, че няма да спрат с протестите, докато не си получат изработените средства и не се срещнат очи в очи с изпълнителния директор Деян Дянков.

„Утре пак сме тука. Много стана да ни лъжат, Това са последните остатъци от бранша на корабостроенето. Кораборемонтът в Бургас е лишен от индустрия и се превръща в къпалня", заявяват протестиращите.

Предприети са действия за обявяване на дружеството в несъстоятелност, което ще гарантира пълно изплащане на всички дължими суми за заплати от специализирания гаранционен фонд при подобни случаи.
цитирай
9. alexs - Съкратените работници на бурга...
20.12.2013 23:54
Съкратените работници на бургаската корабостроителница и днес няма да получат обещаната една заплата. Това каза Веселин Кабов, бивш директор „Финанси и маркетинг” на завода, на протеста на служителите, предаде репортер на Радио „Фокус”-Бургас. Според Кабов, новото ръководство може би и днес няма да успее да преведе обещаната една заплата, поради технически причини, тъй като предприятието не е работило известно време. „Не работят компютрите. Изпълнителният директор Маринов каза, че на ръка се пишат някои документи, след което се носят другите да се обработват”, обясни Кабов. От предприятието гарантират, че за утре всички ще имат пари, допълни той. Работниците чакат септемврийската заплата, и не цялата, тъй като е имало преведен аванс от 100 лв. Той обясни, че ако не е бил натискът, от страна на работници, и институции, съкратените служители е нямало да получат и тази заплата. Работниците подават индивидуално искове за неправомерно съкращение, така са ги посъветвали юристи. Може би съда ще го направи един общ, посочи Кабов.
Обещанието на новите собственици бе, че ако се съдейства да влязат пари в завода, ще се плати септемврийската заплата. За останалите дължими заплати е нямало обещание. „Това, което казаха е, че ще опитат по най-бързия начин да обявят несъстоятелността, за да може да се вземат от Фонда за гарантирани вземания, т.е. да се вземе от държавата”, разясни Кабов. По неговите думи, целта на протестите е да се изправи новият собственик и да обяви намеренията си за бъдещото на завода. Според Кабов, трудно може да се разбере кой е реално собственикът на корабостроителницата.
цитирай
10. alexs - www. svobodnoslovo. eu/2013/1...
21.12.2013 10:09
www.svobodnoslovo.eu/2013/12/20/на-мястото-на-бургаски-корабостроите/

Подробният устройствен план (ПУП) на Бургаски корабостроителници АД е променен така, че напрактика унищожава предприятието, а
на негово място са предвидени общински улици и площи като за нов МОЛ или жилищен квартал.
Това стана ясно по време на среща за бъдещето на компанията в четвъртък. На нея присъстваха кметът на Бургас Димитър Николов, областният управител Павел Маринов, директорът на МВР-Бургас и др.
По време на разговорите стана ясно, че предложението за промяна в ПУП-а е направено от ЕЛ СИ ЕНЕРДЖИ АД и е станало със съгласието на старото ръководство на завода.
Извършвани са незаконно разпореждане с имущество, пренасочвани са парични потоци по сметка на други предприятия
и други злоупотреби, които източват предприятието, включително и заплатите на работниците.
Новото ръководство е открило задължения в огромен размер и потресаващи злоупотреби. Предишното ръководство е извършвало източване на дружеството и
е натрупало задължения, които не могат да бъдат обслужвани
и е оставило Бургаски корабостроителници АД в тежко финансово състояние, стана ясно още по време на разговорите.
Дали ще има изобщо вече Бургаски корабостроителници АД на първо място зависи от отхвърлянето на вече одобрения ПУП и приемане на нов, казаха от новото ръковдоство. В противен случай, на този терен може да има поредния МОЛ или блок, но не и този емблематичен за града и страната Завод. За всичко останало

има различни варианти за решения, които новото ръководство ще вземе

за да може отново да ремонтираме кораби, да има заплати и да се плащат дълговете, казаха новите шефове.

Исканията на работниците за изплащане на една заплата и възможностите това да се направи от новото ръководство бяха обстойно разисквани.

Стана ясно, че Бургаски корабостроителници АД имат големи длъжници от много години, от които с общи усилия трябва да се върнат парите. Заводът в момента не работи и е в процедура по несъстоятелност, сметките
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: alexs
Категория: Политика
Прочетен: 5045507
Постинги: 231
Коментари: 3462
Гласове: 13397
Спечели и ти от своя блог!
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930